Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

måndag 10 oktober 2011

Håkan J lyssna på Thage G Peterssons råd!



I somras under Almedalsveckan hade jag nöjet att lyssna på ett offentligt samtal mellan Elisabet Sandlund och Thage G Petersson om politikens villkor. Det var ett fint samtal och under samtalet nämnde Thage G att han hade gett fem råd till några unga människor som ville satsa på politiken som han träffade på en tågresa. Eftersom jag själv fick två goda råd av en socialdemokratiskt kommunalråd i Göteborg när jag började som riksdagsledamot så blev jag nyfiken och bad honom sända dessa råd till mig. Under sommaren kom sedan ett brev till mig från Thage G med de fem råden...... råd nummer 5 lyder ...Fortsätt att vara människa! Låt inte politiken ta överhand.VAR ÄRLIG I ALLA LÄGEN. En lögn uppdagas alltid . Förneka inte om du tror på en gud och är religiös.



Alla råden var kloka men just detta råd vill jag ge vidare till Håkan J från en nestor i ditt eget parti! Var ärlig!



PS: De kloka råden jag fick var följande...var försiktig med alkoholen och var rädd om din familj...bägge råden kloka och viktiga att följa i riksdagens många ggr utsatta arbetsmiljö.