Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

tisdag 4 maj 2010

Tack för att vi behöll kronan och inte införde euron!

Vid folkomröstningen för byte av vår valuta kampanjade jag för att behålla kronan. Och vann den omröstningen...det är jag glad för idag. Om vi hade haft euron hade vi som land fått hosta upp med 10 miljarder kronor per år i 3 år i stödlån till Grekland. Vilket ansvar har vi som nation att hjälpa en fungerande demokrati som missköter sina finanser så illa som Grekland har gjort? inga anser jag eftersom de levt lopppan,haft Europas generösaste pensionsavtal, dåliga skött statsappparat och varit allmänt omdömmeslösa.....sånt skall inte gynnas med stödlån. Mitt recept för att hjälpa Grekland det är att de lämnar eurosamarbetet och sjålva städar upp efter den soppa de lagat. Tack och lov så går inte mina skattepengar till den uppstådningen!