Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

lördag 2 februari 2008

Studiebesök i Karlskrona hamn

Igår, fredag , var jag tillsammans med mina kollegor Eva Johnsson och Lars Gustafsson i Karlskrona på studiebesök. Vi fick en dragning om Stena Lines framtidsplaner och Karlskrona kommuns önskningar när det gäller infrastrukturen. E22 som motorväg samt kust - till kustbanas restaurering till Emmaboda var två önskemål. Att Blekinge har dåliga kommunikationer är sant och fick jag påtagligt erfara när jag skulle åka hem på eftermiddagen. Det tog mig sex (!) timmar att komma från Karlkrona till Göteborg. På den tiden hade jag kunnat komma till Afrika med flyg. Nu åkte jag bil till Alvesta och därifrån med tåg. Fick se Alvesta, Nässjö, Jönköping, Skövde, Falköping , Alingsås mfl stationer som vi stannade på ...intressant men tidsödande! Ett studiebesök i några timmar gör att man får tillbringa ännu fler på våra tåg....