Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

tisdag 17 juni 2008

FRA - lagen diskuteras på nätet och i korridorerna.

Vi riksdagsledamöter överröses med FRA mail sedan ett antal dagar tillbaka. De flesta är kopior på samma tema tagit från bloggen...stoppfralagen.nu. Andra är mera individuella i sina åsikter och synpunkter. Cirka 1.000 mail har kommit de senaste dagarna...jag hör till dem som INTE kommer att kommentera alla dessa mail av den enkla anledningen att jag hinner inte.

Några har jag dock kommenterat. För att ni som läser min blogg skall veta hur jag tänker så kommer jag att lyssna in våra diskussioner på gruppmötet idag. Det är inte första ggr vi pratar om lagen där men i morgon är det skarp läge. Sedan skulle jag vilja att ni andra går in på min moderate kollega Jan Ericsons blogg http://www.ericsoniubbhult.se/. Han motiverar väl sitt ställningstagande och jag kan ställa mig bakom det mesta han skrivit.

Och ja, jag har läst igenom lagtexten...skulle önska att alla andra bloggar som skickar mail till mig oxå gör det.....