Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

torsdag 20 november 2008

Demokrati utbildning i Östeuropa till helgen!


Nu till helgen skall jag till Ukraina och utbilda ungdomar i demokrati....så spännande!
Se pressmeddelandet nedan

Stockholm den 20 november 2008
Annelie Enochson utbildar östeuropeiska ungdomar i demokrati
– Jag har länge varit engagerad i demokratifrågor, bl.a. som valobservatör för OSSE, och det är spännande att nu få möjlighet att dela med mig av mina erfarenheter.
Det säger Annelie Enochson, kristdemokratisk riksdagsledamot från Göteborg, med anledning av att hon på fredagen avreser till Ukraina för att delta i ett ungdomsprojekt arrangerat av Kristdemokratiskt Internationellt Center (KIC).
– Det känns givande att få leda ett seminarium om politikerns roll i en utvecklad demokrati, och jag tackar för inbjudan. Jag kommer även att utbilda i Kristdemokratins rötter och vilka värderingar som styr vårt parti, fortsätter Enochson.
– I Östeuropa står och faller partierna med enskilda politiker, som dessutom alltför ofta har rykte om sig att vara politiskt engagerade enbart för sin egen vinnings skull. Det är därför mycket viktigt att vi kan ge ungdomar i Östeuropa en annan bild av vad det innebär att vara politiker, och att ha en partiorganisation med en fast ideologisk grund, avslutar Annelie Enochson.