Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

onsdag 18 december 2013

Sjöfarten lyftes i Trafikutskottets budgetdebatt i Riksdagens kammare.





Igår höll jag min sista budgetdebatt för Trafikutskottet i Riksdagens kammare. Dessa budgetdebatter hålls alltid på hösten och sedan fastslås budgeten för nästa år. I mitt anförande talade jag om sjöfarten som varit en av mina hjärtefrågor under alla år i riksdagen. Nu var det en budgetdebatt så sjöfartsfrågorna blir begränsade till  just budgeten....här finns annars mycket att säga. Den stora sjöfartsdebatten kommer i vår och då skall jag också tala.

Lyssna gärna till mitt anförande här: Bläddra i rullgardinen tills mitt namn kommer upp så trycker  du på namnet så kan du sedan lyssna på anförande...

http://www.riksdagen.se/sv/Debatter--beslut/Debatter-och-beslut-om-forslag/Arendedebatter/?did=H101TU1&doctype=bet#pos=11802