Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

söndag 25 juli 2010

Vara jude i Malmö - antisemitismens fula tryne visar upp sig igen!

Läs denna skrämmande artikel av Donald Snyder om att vara jude i Malmö....vart är vi på väg? Jag tänker göra allt vad som ligger i min makt för att motverka att antisemitismen ökar i Sverige ! Den växer sig allt starkare och jag som politiker har ett ansvar att se till att den minskar !

Blir upprörd över att Marcus Eilenberg känner sig tvingad över att lämna Malmö för att det inte är tryggt att leva där som jude. Liknande erfarenheter finns i Göteborg. Vakna alla svenska medborgare och politiker och agera!

Donald Snyder skulle jag träffat när han besökte Sverige men jag hann inte med det mitt uppe i riksdagarbetet i våras. Glad över att utländska journalister skriver om antisemitismen när svenska journalister agerar som strutsar!