Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

torsdag 29 juli 2010

Hatbrottslagen är problematisk !

Sedan lagen om hets mot folkgrupp utökades 2002 till att även inkludera homosexuella personer så tillkom svårigheter om vad som är brott mot denna specielle grupp. Förut innehöll lagen att man inte får hetsa mot någon på grund av religion, ras, etnicitet eller kön.
Sedan tillkom detta med att hets mot homosexuella att införas i lagen. Låt mig skriva detta med en gång...hets i alla dess former mot någon individ är fel och går det till våldshandling så skall det straffas! Vi har brottsbalken för detta ...om skydd för liv och lem. Men var är egentligen hets mot homosexuella? Efter att ha varit i Stockholm och Uppsala några dagar nu och läser om allt som skrivs i tidningarna om Pride festivalen så blir man bara beklämd! I dagens Expressen beskrivs Pridefestivalens invigning med följande ord..citat "Liksom tidigar år härskade glammen, schlagern och dekadansen under Stockholms Prides officiella invigningsfest igår". Jag tycker INTE det är ok att sprida löspenisar och fylla stan med ekivoka budskap...och att alla Stockholms flaggstänger flaggar med RFSL flagga. Jag tycker INTE heller det är ok att skattepengar går till att sponsra Pride och på detta sätt hylla dekadansen som följer i Prides spår.

Får man skriva så som jag gör nu i Sverige idag...eller är detta oxå hets mot folkgrupp, den homosexuella ? Förresten är homosexuella en folkgrupp??...tillhör jag isåfall då den hetersexuella folkgruppen som det är ok att hata eftersom vi inte omnämns i lagen om hets mot folkgrupp?

Ja, på Pride är det iallfall uppenbart...att min "folkgrupp" den får man hata...och allra mest vi som vill sätta familjen främst och vill att äktenskapet är mellan EN man och EN kvinna!