Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

torsdag 23 september 2010

TACK alla ni som gett mig förtroendet att vara er riksdagsledamot!


Nu på morgonen så är alla 286 distrikten i Göteborg räknade och det står klart att jag åter fått förtroendet att representera Kristdemokraterna i Göteborg i riksdagen. Ett förtroende som jag kommer att förvalta väl. Jag fick 3208 personröster , vilka är 16, 46 % av alla de kristdemokratiska rösterna.

Jag är tacksam till Gud för detta förtroende och för alla mina vänner och bekanta som hjälp mig med fötter och händer att klara av denna valkampanj.....inte minst genom att dela ut min personvalsbrochyr till hushållen. Otroliga, fantastiska människor! Tacksam oxå för min underbara familj som verkligen varit helt enorma...inte minst med att sköta alla mina valafficher. Sören och Johan har varit ute mest varje kväll och satt upp nedvräkta valafficher och satt upp nya. Emma som sprungit benen av sig för att dela ut min personvalsbrochyr.I måndags togs alla mina valafficher ned...tror jag först av alla...så nu finns inte en valaffich med mig på stan som ligger och skräpar.

Det har varit en tuff valkampanj med ett tydligt resultat om vilken inriktning göteborgarna vill att partiet skall ha. Väljarna har alltid rätt! Jag kommer med allt som ligger i min makt att tjäna er väl!