Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

onsdag 10 februari 2010

Riksdagslistan klar i Göteborg

I måndags hade vi nomineringsstämma i Göteborg. Jag vann provvalet och först i måndags fick våra medlemmar veta hur det gick i provalet. Förutom att vinna provvalet på antalet röster så fick jag också flest kryss för placering som första namn på riksdagslistan. Nomineringskommitten valde att placera David Lega på första plats och efter en omröstning bland stämmoombuden fick David Lega flest röster och kommer därmed att vara första namnet på vår riksdagslista i Göteborg .Jag gratulerar David Lega till första platsen och önskar honom lycka till! Jag kommer att stå på riksdagslistans andra plats.Nu gäller det att jobba hårt för att vi skall få två mandat till riksdagen från Göteborg. För jag tror att vi bägge behövs i riksdagen med de olika bakgrund och plattformar vi har.