Annelie Enochson Riksdagen

Annelie Enochson Riksdagen

onsdag 10 oktober 2007

Besök hos de hemlösa på Cafeét TrappaNed i Göteborg

Café TrappaNed i Tabernaklet i Göteborg är nu inne på sitt 7:de år som café för de hemlösa i Göteborg. De har öppet 5 kvällar i veckan mellan 19.30 - 24.00. Föreståndaren Bittan Ekman har varit där hela tiden och är den drivande eldsjälen bakom caféet. Inatt var där ett 50-tal tilltufsade hemlösa personer som var i cafeét för att äta, dricka en kopp kaffe eller helt enkelt få sova i en soffa i lugn och ro några timmar. Bittan uppskattade att det finns cirka 400 personer som är helt utan bostad i Göteborg. 400 människor som VARJE natt skall hitta ett nytt ställe att sova på!! Dett är inte rimligt i dagens samhälle! Jag fick några skrämmande levnadsöden berättade för mig igårkväll av gästerna på TrappaNed. Levnadsöden som gör att man undrar hur man kan överleva allt detta. En man berättade om hur droger, sprit och ett spelberoende gjorde att han blev hemlös. Han berättade också hur han blev fri från drogerberoendet och att han nu har ett jobb och bostad. Han strålade när han berättade : " Det var Jesus som gjorde mig fri från mitt beroende och fick mig känna mig värdefull igen!"Jag kan varmt rekommendera ett besök på café TrappaNed för alla ateister och religionsförnekare.Här får ni nakna berättelser utan krusiduller....antingen tror man på dessa männisikor eller så.......??